Wednesday, March 22, 2006

Club TV Baia Mare

Le 22 mars Monsieur Marius Pavel, le modérateur TV du programme « Le Club des hommes d’affaires » m’a offert la possibilité de parler sur l’importance de l’étude des langues étrangers dans une Europe commune.
J’ai aussi présenté l’importance des langues étrangères dans le processus de la mobilité sur la marche d’emploi.
C’était une occasion excellente de parler de nouveau du développement du projet TIC TAC et de l’éducation des adultes.

Wednesday, March 01, 2006

Reuniune de proiect - Roma, Februarie 2006










Aşezare de legendă, Roma este un nume ce emoţionează chiar prin simpla rostire a acestui cuvânt, precum şi prin faptul că este un simbol cultural-istoric. Aflându-te în mijlocul ei, emoţiile te însoţesc la tot pasul descoperind capodoperele « Oraşului etern ». O astfel de stare m-a cuprins odată ajunsă la Roma, în calitate de formator şi colaborator din partea Centrului Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică Maramures în cadrul proiectului TIC-TAC (Tehnologia Informaţiei si Comunicaţiilor - Tehnici adaptate persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă). Este vorba de un proiect Socrates Grundvig 2 la care participă instituţii din patru ţări: Franţa, Belgia, Italia şi Romania, instituţii ce au ca obiectiv principal Educaţia adulţilor. Romania este reprezentată de firma InfoProject SRL din Baia Mare coordonată de doamna profesoară Mariana Hudrea. Proiectul se derulează pe trei ani, 2005-2008, în acest an a doua întalnire fiind organizată în perioada 8-12 februarie de Agenţia Naţională de Formare Profesională - INFORCOOP. A fost un complex schimb de experienţă ce a avut ca scop studierea modalitatilor prin care utilizarea calculatorului poate sa ajute persoanele sa-si găsească un loc de munca si sa progreseze in cariera.
In timpul reuniunii de proiect am avut prilejul să prezint rezultatele cercetării asupra pieţei forţei de muncă din Baia Mare, cercetare realizată împreună cu colegele mele, psihologi şi sociolog. In acest scop, a fost elaborat un set de trei chestionare adresate: persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, persoanelor care vor să-şi schimbe locul de muncă şi angajatorilor. Chestionarele au fost aplicate cu sprijinul direct al AJOFM Maramures, firmelor GO SERVE şi TEHNOCAD. Ideea acestui studiu a fost foarte bine primita de toti participantii urmand ca in următorul an de proiect sa se realizeze un chestionar comun care sa fie aplicat in toate tarile partenere.
De asemenea, în cadrul reuniunii de proiect din Italia am învăţat să utilizez un Blog, precum şi WIKI, site-ul pe care este prezentat proiectul si prin intermediul caruia se vor publica o parte din produsele realizate.
Împreună cu doamna profesoara Mariana Hudrea am vizitat o Agenţie de Resurse Umane - OBIETTIVO LAVORO. Cu o experienţă de peste 9 ani, se situează printre primele firme de recrutare şi plasare de personal din Italia. Agenţia lucrează pentru client – persoana care îşi caută un loc de muncă, selectând din multitudinea de oferte, disponibile pe piaţă, pe cele care sunt mai potrivite cerinţelor şi profilului clientului. Iată cum funcţionează sistemul unei astfel de companii. În prima fază se depune CV-ul la sediul agenţiei; ulterior va avea loc un interviu cu unul dintre consultanţi pentru a identifica punctele de interes. Urmează completarea unor formulare şi chestionare, precum şi realizarea unor teste psihologice. O dată încheiată această etapă, clientului îi este prezentată o listă cu tipurile de posturi potrivite profilului psihologic stabilit şi îi sunt descrise firmele angajatoare care au posturi libere în momentul respectiv, precum şi posturile în sine, cu tot ce implică ele (poziţie, cerinţe, atribuţii). În cazul în care clientul este interesat de unul dintre acestea, consultantul va trebui să înainteze datele angajatorului şi să facă demersurile necesare pentru un interviu cu angajatorul. O astfel de agenţie nu percepe nici o taxă clientului pentru a-i înscrie CV-ul în baza lor de date. Angajatorul plăteşte pentru toate serviciile de căutare şi selectare a personalului său. Unele agenţii solicită firmelor, ca plată pentru serviciul de recrutare echivalentul a două-trei salarii lunare ale personalului selectat, în cazul în care rămâne angajat stabil (după perioada de probă). Dacă angajatul respectiv nu face faţă solicitărilor postului, agenţia oferă un înlocuitor fără plata altor taxe.
În timpul liber am descoperit faptul că Roma nu este o aşezare oarecare, este un adevărat oraş muzeu. Monumente ca Forumul Roman, Coloseumul, Arcul lui Constantin, Catacombele ne-au vorbit de la sine despre măreţia şi gloria Romei Antice. Capodopere ale Renaşterii italiene în frunte cu Capela Sixtinã a lui Michelangelo se întâlnesc la tot pasul. Bisericile ne-au dezvăluit o personalitate arhitecturală care s-a păstrat în unele locuri în forma originală, cum ar fi: Biserica Sf. Angelo, Sf. Maria Magione (Sf. Maria Mare). Piaţa Capitoliului, Domul Sfantul Petru, statuia lui Moise din Biserica Sfantul Petru in Vincoli (Sf Petru în lanţuri) proiectate tot de Michelangelo, sunt câteva dintre cele mai faimoase obiective turistice vizitate în Roma.
Venind de la podul Sant'Angelo, după ce am parcurs una dintre obişnuitele străduţe foarte înguste, ni s-a deschis în faţă un spaţiu vast şi solemn, care aproape că m-a înmărmurit: faţada strălucitoare a Catedralei Sf. Petru din Vatican. Aici am asistat la o Slujbă în cinstea Fecioarei Maria în prezenta Eminenţelor lor Cardinali, Episcopi, Preoti şi a Papei Benedict al XVI-lea.
În cele patru zile petrecute la Roma am descoperit un loc unde pe fiecare kilometru pătrat se află ceva interesant, unde respiri efectiv trecutul şi te laşi învăluit de frumuseţea prezentului.
La plecare nu am uitat să aruncam o monedă în Fontana di Trevi, garanţia faptului că ne vom reîntoarce pe acele meleaguri străvechi.

Ioana Maria Pop- Psiholog- CJAPP Maramures

Subscribe to stagiairestictac
Powered by groups.yahoo.com
Subscribe with Bloglines